lördag 30 maj 2009

solen skiner och det skiter jag i.

Blir en himla stress på folk så fort den där himla solen tittar ut. Då ska man ur huse och det ska grillas, tas på vita fräscha byxor och nån randig tröja, där har vi göteborgarn i ett nötskal. Själv föredrar jag mina svarta tights, men herregud det var ju inte meningen att det skulle bli någon "dagens outfit" här ... Igår var jag och Jules på perfomance, våra skor syns i GP. Gillade Elin Wickströms "Gumspitting" civil olydnad på god nivå, herregud att tanterna kan bli så arga över lite tuggummi. Det roligaste var att stå och tjyvlyssna på folks kommentarer, Vi lever verkligen i ett samhälle där människor tror sig vara fria och tänka fria tankar, men det är fel! Vi är så vanisinnigt formade av konsumtionshetsen att vi inte längre vågar lita på våra egna instinkter. Konsten ger inga svar, dem måste man fundera ut själv, eller bara våga lyssna på den känsla som kommer till en.

Jules och jag hängde hela eftermiddagen i brunnsparken, drack kaffe och iakttog, det skulle man göra mer egentligen. Samtidigt tror jag att man är rädd för människors åsikter.

Ska ringa Anders å höra vad han och Helena håller på med egentligen, han är ju inte den som suktar efter radhus och volvo direkt,
Peace/Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar