fredag 29 maj 2009

motherfucker

tog mig ut igår, och jag hade trevligt! anders var med. och helena. jag tror hon är rätt nere i honom, fast man vet aldrig. kan vara en bekräftelsegrej? hur som helst, jag frågade anders vad han sysslade med, han sa åt mig att hålla käften. kanske inte rätt tillställning, jag hajar. var en relativt liten publik på VKM, och ja, högt i tak på många sätt, andra inte.

jag älskade amanda hengs performance. hon tryckte rosa ballonger mot folk i publiken tills de sprack, och det är så intressant att se hur obekväma en del blir. hur lätt det är att gå utanför normen och bli provokativ. sen tog hon av sig naken. jag tolkade det som om visade hur många gånger hon försökt ha relationer till människor, olika tillvägagångssätt som hon prövat, och sen BANG! det funkar aldrig, helt enkelt. detta är ju min tolkning och man behöver ju inte vara psykolog för att fatta varför min hjärna tänker dessa enkelspåriga tankar.

var även en kvinna där, lite äldre, som var aspackad klockan åtta och satt och gormade. i helt fel situation blir det så komiskt. här var det kulturmeckat, och så hon, tragisk som fan. det slår inte fel. det gör ju inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar