tisdag 26 maj 2009

kanaliserad aggression.

Jag famlar i ett tomrum. Nu när ett verk är avslutat så kryper tomheten in på mig. Vad ska jag göra nu? Vad ska hända? Kraven höjs, jag känner redan att nästa grej måste överträffa liksom. Performancescenen här gbg är ju inte överdrivet stor. Just nu dränker jag mina tankar i kaffe och snus, stänger in mig i lägenheten som i ett vakum. Carina ringde förut hon skulle träffa Anders. Han ville visa en ny båt, känner mig inte öppen för att titta på något nytt av hans materialistiska investeringar. Men Carina kan ju gå. Ska nog dra på tv:n , men det är väl bara något nytt moralpredikande program med Oprah eller "gör om migshit", är det verkligen det här man betalar tv och radiolicensen för? Att bli formad in i könstereotyperna ännu hårdare? Nä, jag skiter i tv;n, inspirationen får komma någon annanstans ifrån, kanske jag kan använda den aggresion jag nyss kände till att skapa något?
//Stella

4 kommentarer:

  1. Hej raringar. Jules här. Ville bara skicka en energiboll till er för att ni orkar ge er ut den här gräsliga internetdjungeln. Ni behövs! Angående min workshop i antifreudiansk uthållighetsperformance i helgen- Det är bara två anmälda, så avboka skiten ni har för er och kom dit.

    SvaraRadera
  2. Ja men du har helt rätt i att det behövs starka verktyg för att röja upp i det här träsket. Jag är på i helgen förresten./Stella

    SvaraRadera
  3. såg performace igår föresten. fan. jag är nog också på. börjar ge sig med ensamheten. kanske är social aktivitet något för mig ändå?

    / carina

    SvaraRadera