torsdag 28 maj 2009

isolation

ursäkta stella jag inte varit så värst anträffbar det senaste. jag har jobbat med en ljudinspelning. från mitt badrum. sitter och filar i datorn. när jag kommer in i det kan jag inte ha telefon mail och sånt på gång, då blir jag distraherad. 

var föresten och såg den nedrans båten, anders, han är fin han, men båtsmak, det har han inte! prålig sak med guldtext!  ligger vid saltholmen, jag ser fram emot att dra ut med den och dricka några öl och lyssna på en ljudbok eller nått. anders kan köra. jag kan bara ligga där på botten och lyssna på vattnet. tänkte på hur länge vi känt anders, stella och jag. måste vara tio år nu. kommer ihåg när han kom på examensutställningen i berlin och jag tänkte: jävla snobberi att ha slips på ett sånt här ställe! men det visade ju sig att han hade mer bakom pannbenet. jävla anders. vilka tider, vilka dagar. jag blir lätt nostalgisk när jag tänker på det. undrar hur det gick med den där bruden han träffade förra helgen? Helena. Jag säger inget om henne, så har jag ingenting sagt. men anders, han lever i tron om den stora kärleken, familjen. jag vet inte, kanske kommer han få det, för att han tror. själv vet jag inte ens om jag varken tror eller vill. men visst, knulla helena, om det känns bättre. 

det där med performance på VK lät ju intressant. tror dock inte det är något för mig den här veckan. ska sitta inne och jobba. ska inte svara när min pappa ringer. speciellt inte på lördagkvällen. vill inte höra det sentimentala ältandet om barndom. jag är inte barnet längre. det är han som blivit det, igen. undrar vad dr phil hade sagt om det, att det är hans testosterone bara, och att allt som har bakgrund i testosteron är okej och ska omhuldas. deprimerande.

carina-all over

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar