onsdag 27 maj 2009

performance, världskultur, tillgänglighet.

Carina lyser med sin frånvaro, har försökt nå henne om gymmet imorgon. Var på världskultur idag, de har en performancefestival som börjar imorgon och håller på tills på lör, ska väl pallra mig dit för att ta en titt på vad de mer internationella kollegorna har att bjuda på. Jag fick dock en känsla av att arbetarna på världskultur föraktade performancefestivalen lite för de visst knappt om att den var, jag fick själv läsa på någon himla skylt utanför för att sedan gå in och upplysa dem då -jag sökte information. Förakt. Men det är väl "sån där konst som är svår"...allt ska ju vara så himla tillgängligt hela tiden, helst ska allt i hela världen vara som "all-youcan-eat buffé, lättförstålig och utan motstånd. Men så vässas ju inga intellekt heller. Jag har fått lite stålar, ska skaffa mig en atelje´också kan inte jobba hemma längre, det är viktigt för identiteten tror jag. Love &Peace stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar