måndag 20 juli 2009

ta bort tvååååsamheeet, taaa booort deeeen!

Ja men idag känns det bara som skit. Jag är så himla trött på allt himla "familjebildande" och de krav som dessutom de som ska bilda ihop sig slänger ut på omgivningen. Ja menar om jag skaffar mig familj någon gång inte fan kommer jag kräva att min omgivning ska anpassa sig och få tråkigare liv bara för att jag väljer att gifta mig ller klämma fram någon unge.! Ja, man kan säga att jag är den som får ett tråkigare liv bara för att folk ska bli så himla präktiga och "stadga" sig.

När man känner så här vill man bara ringa Jules. Den kvinnan vet hur man ska skaka av sig dessa "tvåsamhetsdemoner" och leva ut det riktiga. Jules var tydligen i Amsterdam och gjorde ett snabbt inhopp som DJ och passade desutom på att klippa av sig sitt långa hår från blondt till kort, brunt. Hon gjorde en Sissel Kyrkjbö, nja kanske inte helt men ändå. TRor inte Sissel festar runt i Amsterdam 3dygn för att sedan komma på att hon skulle klippa av sig sitt långa hår. Men det gjorde Jules. Å andra sidan håller Jules inga julkonserter heller. Carina har tydligen klippt sig, undrar hur det blev. H
Har varit i saluhallen och handlat lite av havets frukter, lite för att unna mig, ska göra frutti di mare och drcka italienskt. Peppe kanske kommer över. Han vill bli miljonär.
Kärlek(finns utan att gifta sig!)//Stella

3 kommentarer:

  1. Raring! Jag förstår vad du menar. Eller rättar sagt inte. Har aldrig känt av det där familjemakeriet på nära håll. Min mor stack ju när jag föddes och pappa for ju runt och körde drag nästan alltid. Jag växte upp i en parisisk bordell och fick vin i nappflaska när jag var 3. Jag väljer dock att inte värdera det. Det har gjort mig till de personer jag är idag, och än så länge har jag klarat mig solo. Däremot har man ju fått sin beskärda del av nya "pappor" som dykt upp och vill lägga beslag på mig. Men det är en annan historia. Håret ja, det lever sitt liv. Vem är jag att styra och ställa. Men nu när det är kort måste jag inhandla en peruk som jag behöver för att framföra min årliga krisvaliderande distraktionsperformance i Köln till hösten.
    Vi måste ses snart! Jag känner mig fragmenterad utan er. Kisses/ Jules

    SvaraRadera
  2. Ser ut som du talar tvärtomspråket tycker jag. . .

    SvaraRadera
  3. Ja men visst Ola! Tack för att du ser igenom min kvinnliga längtan efter en man som tar hand om mig och skydda mig. Jag är ju ingen hel person utan just det. Tack för att du kan säga vad jag tänker. Ännu ett tydligt exempel på en man som tror att han kan rädda världen.

    SvaraRadera