torsdag 13 augusti 2009

MTV äcklet

Håller med dig Carina, detär väl det minsta man kan begära? Såg på MTV en sväng till morgonkaffet häromdagen. Jag brukar kolla ibland, zappa runt, kan ju komma någon bra låt. Tyvärr är bra musik just det som saknas på musikkanalen idag. Ja nu kanske jag låter som en bakåtsträvare MEN det jag ser på MTV just nu är i inte modernt. Det kanske är förpackat i snygg layout med häftiga inslag men de könsroller som visas upp det är ta mig fan stenåldern och tom då var nog kvinnor mer självständiga än vad som visas upp. Kvinnor på MTV är yta, enbart och med kroppsideal som inte skapar annat än dåligt självförtroende hos de som tittar. Även männen som visas upp befäster, ja grundmurar machoidealet som jag är så sanslöst trött på! Visa kreativitet, visa äkthet, visa konstnärlighet, varför bara visa en smal ointressant genre hela tiden? Primetime en lördag för några helger sen, unga tjejer som grät över att deras bröst var för små och hela deras uppenbarelse kämpade med att få göra bröstförstoring! Är det detta som alla unga ska sitta ochmatas med? Intelligensen lyser med sin frånvaro, man kan inte ens ana att den varit där!

GO platttuttar därute! Ni är fina!
/Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar